POP beginsituatie (september 2010)

Ik ben een vriendelijk persoon die het leuk vind om met mensen te werken. Lesgeven is mijn passie en ik voel mij erdoor gewaardeerd. In mijn handelen ben ik zelfstandig en werk ik doelgericht. Ik ben erg analytisch en je zou mij als perfectionistisch kunnen omschrijven. Dit zorgt ervoor dat ik zorgvuldig met mijn taken omga en het hoogst haalbare nastreef. Hier staat tegenover dat ik niet tevreden ben en erg kritisch kan zijn. Ik ben vooral kritisch naar mijzelf en heb hierdoor soms moeite om fouten te durven maken. Ik kan soms te veel focussen op details.

 

Ik kan goed functioneren in een team door mijn communicatieve vaardigheden. Ik kan met veel verschillende mensen overweg. Ik kan mij goed aanpassen in situaties en ben een goede teamspeler. Echter vind ik het wel lastig om te delegeren en doe ik het liefst alles zelf. Ik durf wel om hulp te vragen als ik denk dat ik dat nodig heb.

 

Ik zal altijd iemand blijven die voor het beste gaat, maar mij meer ontwikkelen door fouten te durven maken en door te leren delegeren. Namelijk in de klas kan het bijvoorbeeld resulteren in een juf die alles zelf wil nakijken en te weinig gebruik maakt van de capaciteiten van de leerlingen. Daarnaast wil ik mijn leerlingen ook leren dat je fouten maakt om te kunnen leren en dat niet iedereen een 10 hoeft te halen voor alles.

 

 

kansen

bedreigingen

Efficiënt werken

Georganiseerde lessen

Afwachtend

Improvisatie vermogen

 

sterktes

Doelgericht

Door mijn vermogen om analytisch te denken en doelgericht te werken, werk ik heel efficiënt en lever ik goed werk af. Mijn lessen zijn hierdoor goed voorbereid. Kan ik mezelf goed richten op het behalen van competenties tijdens de stage. Ook kan ik mijn situatie goed analyseren in het portfolio.

Door aan mijn kwaliteit als teamplayer te laten zien (waarbij ik het voortouw kan nemen) zorg ik dat ik niet afwachtend wordt en over analyseer. Ervaren hoe het is tijd over te houden of situaties te ervaren waardoor een les anders loopt speel ik in op de bedreiging van het niet ontwikkelen van mijn improvisatie vermogen.

Analytisch

Teamplayer

zwaktes

Kritisch

Door kritisch te zijn op de juiste momenten blijf ik efficiënt werken. Door tijdens mijn lessen leerlingen in te zetten kan ik mijn goed organiseren waarbij leerlingen elkaar ook kunnen helpen in de les.

Door fouten te durven maken hoef ik niet afwachtend te zijn en heb ik controle over mijn eigen leerproces. Hierdoor versterk ik de zwakte en speel ik in op de bedreiging afwachtend zijn. Ook zal hierbij improvisatie een rol spelen, namelijk het vinden van oplossingen in die situatie.

Fouten maken/
improviseren


Delegeren

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb