Bewijs Onderzoeksmatige bijdrage ontwikkeling school

Bij het ROC zijn er meerdere gymleraren, ieder verantwoordelijk voor het bewegingsonderwijs van een bepaalde opleiding. Ik ben verantwoordelijk voor bewegingsonderwijs aan het Schiphol College en heb 5 klassen onder mijn hoede. Toen ik begon was er geen plan voor gym, dat mocht ik gaan maken.

Om een beeld te krijgen van wat er op het ROC gedaan wordt aan bewegingsonderwijs heb ik gesprekken gehad met ander gymdocenten. Zij gaven een programma te hebben waarbij leerlingen hun eigen ontwikkeling moeten bijhouden in een zogenaamd ‘sportfolio’. Dit vond ik een mooi product en heb ik toen geïntroduceerd bij het Schiphol College.

Het sportfolio heb ik echter wel aangepast naar mijn visie. Ik heb een aantal opdracht eruit gelaten of aangepast en ook een aantal nieuwe gemaakt en toegevoegd. De andere gymdocenten waren blij dat ik ook het sportfolio zou gebruiken, zo heeft iedereen ongeveer hetzelfde programma en kunnen we een LO sectie zijn. Aan de andere kant waren ze ook enthousiast over mijn aanpassingen en wilde ze ook een aantal opdrachten van mij overnemen. Daarmee kan ik zeggen dat ik bijdrage lever aan de ontwikkeling van het LO onderwijs op de school.