Bewijs Feedback van docent geschiedenismethode
Feedback bij onderzoek en presentatie methodes of andere aanpak – deeltijd verkort jaar 1
Groepje: Eva, Malou, Joyce, Merel Vakgebied: geschiedenis
Feedback: Margreet Tholens
Aandachtspunten Feedback (o v g of meer commentaar)
Inhoud presentatie bv.: - informatief - interessant - betrouwbaar - helder - inzichtgevend - voldoende aspecten - wekt nieuwsgierigheid naar informatie op papier -
|
Goed startpunt: Eva's stageschool zoekt nieuwe geschiedenismethode. Goede voorbereiding en organisatie: op schrift uitgewerkte vergelijking van te voren ter bestudering toegestuurd, alle materiaal aanwezig, op functie (handleiding, werkboek enz.) gesorteerd en op tafels klaargelegd, compleet met beoordelingsschema. Heldere korte uitleg over gang van zaken (Merel). Jullie liepen ook goed rond om te observeren, te stimuleren, interesse te tonen, feedback of ander commentaar te geven. Ieder van jullie was een expert. Goed aan de tijd gehouden. Bij het doorgeven van de scores, die door Malou op het bord werden genoteerd, zou ik centrale aandacht gevraagd hebben. Immers jullie stellen per groepje (dus per type materiaal) ook de vraag waarom een bepaalde methode de voorkeur heeft, dat is voor iedereen belangrijk om te weten. De genoemde argumenten kunnen dan door het publiek beter tegen elkaar worden afgewogen. |
Vorm presentatie bv.: - aantrekkelijk, boeiend - uitnodigend, inspirerend - illustratief - passende hulpmiddelen -
|
|
Onderzoeksopzet bv.: - heldere onderzoeksvraag - overzichtelijke indeling ++ - heldere informatie ++ - gedegen, doordacht onderzoek ++ - vergelijking systematisch ++ - vergelijking betrouwbaar ++ - vergelijking objectief ++ - goed onderbouwde conclusie - duidelijk en overtuigend antwoord op onderzoeksvraag - onderbouwd advies - goede hulp bij keuze ++ - bruikbaar voor derden ++ -
|
Heel gedegen, systematische en deskundige vergelijking. Jullie conclusie per aandachtspunt biedt ruimte voor eigen afwegingen en voorkeuren. Een stageschool kan op basis van al jullie informatie een weloverwogen keuze maken. |
Indruk van samenwerking bv. - goede afstemming - vullen elkaar aan - dragen gezamenlijk één visie uit -
|
Goede samenwerking en afstemming (organisatie, houding, begeleiding, coördinatie enz.). Jullie stonden er als één team en stimuleerden een onderzoekende houding bij jullie medestudenten. |
Conclusie: Heel belangrijk was dat alle materiaal er was en door jullie opdracht goed bekeken kon worden. De argumenten of criteria die per groepje tot een bepaalde voorkeur leidden, hadden nog wat duidelijker uit de verf mogen komen. Maar binnen het gegeven tijdsbestek hebben jullie veel bereikt.
|
Maak jouw eigen website met JouwWeb