Bewijs Periodeplanning GIP

Ik heb de doelen weinig hoeven bij te stellen. Wanneer een doel nog niet helemaal bereikt was heb ik de volgende dag opnieuw aan dat doel gewerkt. Omdat het meestal om een enkele leerling ging, hield ik mij wel aan de planning en kon ik zo wel de periode doelen bereiken.

 

Datum

Doel

Evaluatie

24-10-2011

Leerlingen weten wat een groen en een rood stoplicht betekent.

We hebben met het stoplicht geoefend. Het stoplicht stond 5 minuten op rood en de juf observeerde. Een enkele leerling stak zijn vinger omhoog en bleef de juf aankijken. Na een minuutje ging hij verder met zijn werk.

We hebben dit nabesproken, hoe heb je het opgelost?

De leerlingen weten wat rood en groen betekent.

25-10-2011

Leerlingen kunnen zelfstandig werken terwijl de docent verlengde instructie geeft bij een rood stoplicht.

Tijdens een rekenles gaf ik verlengde instructie. Er kwam een leerlingen naar mij toe, die heb ik genegeerd. De rest bleef zelfstandig werken en deed zijn vinger niet omhoog. De leerling ging uiteindelijk en heeft hulp gekregen van een medeleerling. Ook anderen voorbeelden zijn klassikaal besproken. Morgen oefenen we dit weer.

31-10-2011

Leerlingen kunnen zelfstandig werken terwijl de docent verlengde instructie geeft bij een rood stoplicht en een timer.

 

Leerlingen hebben geen vingers omhoog tijdens de ronde van de juf.

Tijdens de verlengde instructie zijn er geen vingers omhoog gegaan en werden de leerling en ik niet gestoord. De leerlingen hebben goed zelfstandig gewerkt en wachtten met hun vragen tot het stoplicht op groen was en ik mijn ronde liep.

Tijdens de ronde gingen de vingers echter wel weer omhoog. Nogmaals besproken of het nodig is om je vinger om te steken. Hoe weet je wanneer je juf komt?

Morgen ga ik de vaste ronde benadrukken.

01-11-2011

Leerlingen hebben geen vingers omhoog tijdens de ronde van de juf.

Tijdens de vaste ronde gingen er geen vingers meer omhoog en hielp de juf alleen leerlingen met een gele dobbelsteen. Sommigen wisselden deze niet en werden zonder reden gestoord. Dit is echter nog onwennigheid, ze kennen nu allemaal wel de regels van de dobbelsteen en het stoplicht.

14-11-2011

De leerlingen weten wanneer ze hulp kunnen krijgen van de juf en gebruiken hun dobbelsteen op de juiste wijze.

Tijdens de rekenles gaf ik verlengde instructie. Daarna een ronde met groen en werden leerlingen met een gele dobbelsteen geholpen. Bij de 2e ronde waren er 2 leerlingen die meer hulp nodig hadden. Toen ging het stoplicht op rood en kon ik hen gerichte hulp geven. De rest bleef geconcentreerd zelfstandig verder werken. De leerlingen kunnen werken met het GIP model

15-11-2011

De leerlingen weten wanneer ze hulp kunnen krijgen van de juf en gebruiken hun dobbelsteen op de juiste wijze.

Het doel is bereikt. De leerlingen hebben stapsgewijs geoefend en konden de doelen goed halen.